پس از ویزیت توسط پزشک معالج و دستور ترخیص توسط ايشان، بعد از تسویه حساب و ارائه برگه ترخیص به منشی، خلاصه پرونده و  گزارش آنژیوگرافی و  CD و آموزشهاي لازم زمان ترخیص به شما ارائه خواهد شد.

 تغذیه:

برای کمک به رفع حالت بی اشتهایی و تهوع بهتر است غذا با حجم کم و تعداد وعده بیشتر مصرف شود. در هفته های اول استفاده ازمواد غذایی غنی از ویتامین و پروتئین جهت تسریع بهبود زخم کمک کننده است. توصیه می شود از غذاهای کم چرب و کم نمک استفاده کنید. جهت رفع یبوست می توانید از میوه، سبزی، کاهو و غذاهای پرفیبر به همراه مایعات کافی استفاده کنید. بیماران دیابتیک رژیم دیابت خود را حفظ کنند و با مصرف قرص یا انسولین، قند خون خود را در حد نرمال حفظ کنند. سطح کلسترول و قندخون را طبق دستور پزشک در فواصل مشخص چک و کنترل نمائید. همچنین ایده ال است وزن خود را در محدوده نرمال حفظ کنید.

 فعالیت:

طبیعی است برای چندین روز احساس خستگی بیش از حد معمول کنید. بسیاری از بیماران بعد از انجام این روش می توانند ظرف یک هفته به کار خود برگردند. در صورت جاگذاری استنت در بدن(آنژیوپلاستی) باید تا مدتی از ورزش های شدید دوری کنید. همچنین بعد از گذشت حداقل یک هفته می توانید به صورت تفریحی وکوتاه مدت رانندگی کنید. با گذشت زمان در صورتی که قرار است درسفر رانندگی کنید هر 2 ساعت 15 دقیقه راه بروید. مراقب خواب آلودگی بعضی از داروها باشید. به مدت یک هفته از فعالیت های جنسی خودداری کنید. بعد از آنژیوپلاستی چنانچه بدنبال سكته قلبي نباشد یک هفته و با بهبود زخم می توانید روابط خودرا در حد تحمل شروع کنید. زمانی که توانستید یک طبقه راه پله را بدون احساس ناراحتی بالا بروید می توانید روابط جنسی خود را در حد توانایی از سر گیرد. معمولا بعد از سکته های قلبی و در آنژیوپلاستی اورژانس شروع مجدد روابط 2 تا 6  هفته بعد ممکن خواهد بود. در صورت عدم تحمل و احساس سنگینی در قفسه سینه با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت از زخم محل آنژيوگرافي:

زخم خود را مرتب چک کنید و بهداشت این ناحیه را رعایت کنید. در صورت قرمزی، التهاب، گرمی، ترشح حتما به پزشک خود اطلاع دهید. زخم شما نیاز به پانسمان یا بتادین ندارد.

استحمام:

از آب و صابون یا شامپو بچه جهت شستشو استفاده کنید. محل زخم را پس از استحمام خشک کنید. مدت زمان استحمام طولانی نباشد. 24 ساعت بعد از انجام آنژیوگرافی یا آنژیوپلاستی می توانید دوش بگیرید.

نحوه مصرف داورها:

داروهای شما طبق آخرین نسخه پزشک هنگام ترخیص مشخص می شود. بیمارانی که تحت عمل استنت گذاری قرارگرفته اند می بایست از یک یا تعداد بیشتری از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنند. نمونه این داروها پلاویكس و آسپیرین هستند. این داروها به کاهش احتمال ایجاد لخته در استنت و انسداد سرخرگ کمک می کنند. بیشتر داروهای شما برای تنظیم فشار خون و ضربان قلب شما می باشد بنابراین قبل از مصرف دارو در صورتی که علائمی مانند ضعف، بیحالی، سرگیجه، یا تعریق داشتید ممكن است از علائم افت فشار یا ضربان قلب شما باشد که حتماً قبل از مصرف دارو فشار و ضربان خود را کنترل و سپس دارو را مصرف کنید و در صورت تكرار مورد فوق با پزشک خود جهت تنظیم میزان دارو مشورت کنید

. نوبت بعدي مراجعه به پزشک:

يک ماه پس از ترخیص توسط پزشک متخصص معالج خود ویزیت خواهید شد که قبل از ترخیص برگه نوبت دهی توسط منشی به شما داده خواهد شد.

موارد هشدار دهنده:

* در صورت وقوع خونریزی، تورم یا ترشح از محل آنژیوگرافی، بروز قرمزی یا گرمی اطراف زخم ، بثورات پوستی، تب (افزایش دمای بدن بیش از 38 درجه دو بار در روز طی 24 ساعت)، احساس کِرِختی یا ضعف ناگهانی در صورت، بازو و یا ساق پا، به خصوص در یک طرف بدن، اشكال در صحبت کردن یا اختلال ناگهانی درك مفاهیم، اختلال ناگهانی در بینایی یک یا دو چشم، اختلال ناگهانی در راه رفتن، گیجی، اختلال تعادل، سردرد شدید و ناگهانی(از علائم هشداردهنده سكته مغزي هستند.) با پزشک خود مشورت یا هر چه سريعتر به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. * ابزارهای شناسایی کننده فلز مانند ردیاب های موجود در فرودگاه ها و فروشگاه ها تاثيري بر استنت ندارند .

با آرزوي سلامتي براي شما عزیزان

آموزش ترخیص بیماران تحت آنژيوگرافي و آنژيوپلاستي

شماره های تماس : ​​​​​​​ 4-32330931-017​​​​​​​
پست الکترونیکی : manager@ghalbeshafa.ir​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
شماره واتساپ : 09359529378

انتقادات و پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید .