پس از ویزیت توسط پزشک معالج و دستور ترخیص توسط ايشان، بعد از تسویه حساب و ارائه برگه ترخیص به منشی، خلاصه پرونده و آموزشهاي لازم زمان ترخیص به شما ارائه خواهد شد.

 

 تغذیه:

از رژیم غذایی کم نمک و پرفیبر استفاده نمایید و مایعات فراوان بنوشید( درصورتي كه منعي نداريد) تا از یبوست جلوگیری شود.هرگز پر خوری نکنید. از خوردن چای پر رنگ و نوشیدنی حاوی کافئین خودداری کنید.

 فعالیت:

در صورت داشتن استراحت مطلق و ممنوعیت خارج شدن از تخت، بهتر است در وضعیت نیمه نشسته در تخت استراحت کنید. روزانه حتماً بین فعالیت ها و استراحت خود تعادل برقرار کنید. در صورت استراحت نسبی برای خروج از بستر، ابتدا مدتی در لبه تخت نشسته و پاها را آویزان نمائید، در صورت نداشتن سرگیجه، تاری دید و درد قفسه سینه تنگی نفس و … با کمک راه بروید. از فعالیت در محیط های خیلی گرم یا سرد خودداری کنید.

نحوه مصرف داورها:

درصورت مصرف قرص نيتروگليسرين باید در تمامی اوقات قرص را همراه داشته باشيد. همیشه از قرص تازه استفاده شود زیرا در عرض -6 3 ماه اثر خود را از دست میدهد. قرص بايد همیشه در شیشه تیره رنگ با درب بسته نگهداری شود. ظرف قرص را خیلی به بدن نزدیک نکنید زیرا دمای بدن باعث بی اثر شدن آن میشود. قرص تازه بعد از قرار گرفتن زیر زبان احساس سوزش زیر زبان ایجاد میکند. امکان دارد سایر داروها مورد استفاده برای بیماری سرخرگهای قلبی، مثل آسپیرین و … نیز تجویز شوند

نوبت بعدي مراجعه به پزشک:

 هنگامي كه درد قفسه صدری ( حمله)، علیرغم استراحت و استفاده از  نیتروگلیسیرین، بیش از 15-10 دقیقه طول بکشد. اگر هميشه با درد قفسه صدری از خواب بلند میشوید و درد با یک قرص نیتروگلیسیرین برطرف نمیشود. اگر این حملات ادامه یافت، حتماً به پزشک معالج مراجعه کنید. اگر حمله درد قفسه صدری متفاوت با گذشته یا شدیدتر از حد معمول است به پزشک معالج مراجعه کنید. به طور منظم جهت کنترل بیماری به پزشک معالج مراجعه نمائید.


اقدامات مراقبتي:

درصورت ایجاد درد، فعالیتهای خود را متوقف کنید و بنشینید و قرص نیتروگلیسرین را سریعاً زیر زبان قرار دهید و تا قطع کامل درد استراحت کنید. برای تسریع در شروع اثر  دارو در موارد درد شدید میتوانيد قرص را زیر دندان خود خرد کرده ، از بلع بزاق باید خودداری کنید.در موقع درد میتوانید تا 3 قرص را به فاصله 10 -5 دقیقه زیر زبانی مصرف کنید. اگر درد کاهش پيدا نكرد یا شدید شد به اورژانس مراجعه کنید.از انجام مانور والسالوا اجتناب کنید(مانور والسالوا به معنی نگه داشتن نفس در حین تغییر وضعیت در تخت است، زور زدن در موقع اجابت مزاج)استرس در تشدید بیماری نقش بسزایی دارد و عوامل استرس زا را در زندگی خود بشناسید. در صورت لزوم بیمار را به روانپزشک و مراکز حمایتی در این زمینه راهنمایی نمایید.اهمیت ترک سیگار و اثرات نیکوتین روی سیستم قلب: سیگار باعث سریع کار کردن قلب شده و عروق خونی را تنگ کرده و اکسیژن رسانی به قلب را کاهش میدهد.

آموزش ترخیص بیماران  سندرم حاد كرونري

شماره های تماس : ​​​​​​​ 4-32330931-017​​​​​​​
پست الکترونیکی : manager@ghalbeshafa.ir​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
شماره واتساپ : 09359529378

انتقادات و پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید .