فشار خون

پس از ویزیت توسط پزشک معالج و دستور ترخیص توسط ايشان، بعد از تسویه حساب و ارائه برگه ترخیص به منشی، خلاصه پرونده و آموزشهاي لازم زمان ترخیص به شما ارائه خواهد شد.  تغذیه: با نظر کارشناس تغذیه از رژیم غذایی مناسب، کم نمک و کم چرب استفاده کنید. مصرف میوه‌ها و آبمیوه طبیعی بخصوص زردآلو، موز، طالبی، آلوزرد، میوه های خشک مثل آلو و کشمش را افزایش دهید(در صورت نداشتن محدودیت غذایی).  

فعالیت:

در طی استراحت در بستر اندام های تحتانی را به طور مکرر حرکت دهید تا به حرکت و جریان خون کمک کنید. در صورت داشتن تعادل و عدم سرگیجه میتوانید از تخت خارج شوید. از انجام ورزش های سنگین (مانند بلند کردن وزنه که موجب افزایش فشار خون میشود) بپرهیزید.

نحوه مصرف داورها:

داروهاي شما طبق آخرین نسخه پزشک هنگام ترخیص مشخص می شود. بیشتر داروهاي شما براي تنظیم ضربان قلب و فشار خون شما می باشد، بنابراین قبل از مصرف دارو در صورتی که علائمی مانند ضعف، بیحالی، سرگیجه یا تعریق داشتید ممکن است علائم افت فشار یا ضربان قلب شما باشد که حتماً قبل از مصرف دارو فشار و ضربان خود را کنترل و سپس دارو را مصرف کنید و در صورت تکرار موارد فوق با پزشک خود جهت تنظیم میزان دارو مشورت کنید. دارو های ادرار آور را در اوایل روز مصرف نمایید. فشار خون و وزن خود را به طور منظم کنترل کنید. مراقب سر گیجه، سر درد یا خستگی باشید و دانه های پوستی که ممکن است نشانه افزایش حساسیت باشد، سرفه مزمن، خشک و غیر موثر را در نظر داشته و به پزشک اطلاع دهید.

نوبت بعدي مراجعه به پزشك:


در صورت بروز علائمی از قبیل سردرد، خونریزی از بینی، طپش قلب و کم حوصلگی، سرگیجه بویژه هنگام تغییر از حالت نشسته به حالت ایستاده و بلعکس، درد قفسه سینه و تاری دید سریعاً به اورژانس مراجعه نمایید. ماهی یک یا دو بار جهت ادامه درمان به پزشک معالج مراجعه نمایید.

مراقبت ها:

از وضعیت خوابیده به نشسته یا ایستاده و یا از حالت نشسته به ایستاده آرام تغییر وضعیت دهید تا دچار سرگیجه، سیاهی رفتن چشم یا غش نشوید. جهت خروج از تخت ابتدا دقايقي در وضعیت نشسته قرار گرفته و سپس در صورت عدم سرگیجه از تخت خارج شوید.در صورتي كه نفس تنگي داريد سر تخت را كمي(30 تا 45 درجه )  بالا بياوريد و از مصرف خودسرانه داروها پرهیز کنید.در صورتی که سیگار مصرف میکنید جهت ترک سیگار اقدام کنید. · جهت کاهش استرس تمرین های آرام بخشي(قدم زدن) را انجام دهید.· 
 سعی کنید عصبانی نشوید،به خود مسلط باشید و از رفتن به محیط های شلوغ و یا جاهایی که فکر میکنید شما را ناراحت میکند اجتناب نماييد.سعی کنید دستگاه فشار سنج تهیه نموده ، خودتان و یکی از اعضاء خانواده تان روش کار با آن را ياد بگیرد.خشکی دهان اثر جانبی بعضی از داروهای فشارخون است که با تکه های كوچك یخ یا آبنبات برطرف میشود.داروهای فشارخون، ممكن است فشار خون را درمان نکند، بلکه آن را کنترل نماید. مصرف گروهی از آنها ممکن است تا پایان عمر ضروری باشد.

  با آرزوي سلامتي براي شما عزیزان  

آموزش ترخیص بیماران فشارخون بالا

شماره های تماس : ​​​​​​​ 4-32330931-017​​​​​​​
پست الکترونیکی : manager@ghalbeshafa.ir​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
شماره واتساپ : 09359529378

انتقادات و پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید .