پس از ویزیت توسط پزشک معالج و دستور ترخیص توسط ايشان، بعد از تسویه حساب و ارائه برگه ترخیص به منشی، خلاصه پرونده و فرم آموزشهاي لازم زمان ترخیص به شما ارائه خواهد شد.

 تغذیه:

رعایت رژیم غذایی کم نمک در بیماري نارسایی قلبی از تجمع آب و نمک در بدن که سبب افزایش کار قلب و بدنبال آن تورم در پاها ، شکم و افزایش تنگی نفس می شود، پیشگیري می کند. رژیم غذایی کم سدیم شامل سدیم کمتر از 3-2 گرم روزانه می باشد. یک قاشق چایخوري تقریباً 2.3 گرم سدیم دارد. از خوردن غذاهاي کنسروي و آماده (فست فودها)، نوشابه ،دوغ و آب میوه هاي صنعتی و ماء الشعیر پرهیزکنید. بیشترسعی کنید آبمیوه طبیعی یا میوه مصرف کنید. از اضافه کردن نمک به غذا خودداري کنید(از نمکدان سر میزغذا استفاده نکنید). خودتان را به غذاهاي کم نمک عادت دهید و از گیاهان، ادویه و چاشنی هاي کم نمک و یا بی نمک استفاده کنید.  

فعالیت:

کلید موفقیت در افزایش سطح تحمل فعالیت است، انجام فعاليت  به آرامی و افزايش آن  تدريجي باشد. پیاده روي بهترین ورزش براي شما است. براي شروع فعالیت شما می توانید روزي 5 دقیقه پیاده روي کنید. سپس به تدریج زمان آن را تا 30 دقیقه در روز افزایش دهید. در هواي خیلی سرد یا گرم یا آلوده ورزش نکنید. هنگامی که تنگی نفس (هنگام استراحت)، احساس خستگی مفرط وکاهش انرژي، تب، عفونت یا احساس بیماري، درد قفسه سینه، تعریق شدید، تهوع و استفراغ، سرگیجه یا احساس سبکی سر دارید ورزش نکنید و به پزشک خود مراجعه نمایید. بیمارانی که تست ورزش نرمال دارند، محدودیتی از نظر روابط جنسی ندارند. پس از انجام کارهاي سنگین و خسته کننده و خوردن غذا از انجام فعالیت جنسی دوري کنید. درصورت داشتن درد جلو قفسه سینه در حین یا بعد از نزدیکی، بالا ماندن ضربان قلبی، تعداد تنفس و تنگی نفس تا 10 دقیقه بعد از پایان نزدیکی، خستگی و بی خوابی شدید در روز بعد از نزدیکی، فعالیت جنسی خود را متوقف کنید و به پزشک خود اطلاع بدهید.

استحمام:

از آب ولرم نه خیلی داغ یا سرد استفاده کنید. جهت حفظ انرژي خود از استحمام طولانی مدت پرهيز كنيد. در صورت امکان از صندلی در داخل حمام استفاده کنید. از ایجاد بخار زیاد در داخل حمام به علت افزایش تنگی نفس پرهيز كنيد.

نحوه مصرف داورها:

داروهاي شما طبق آخرین نسخه پزشک هنگام ترخیص مشخص می شود. داروها را طبق دستور مصرف کنید. از کم کردن یا افزایش میزان آن خودداري کنید. داروها را طبق زمان معین آن مصرف کنید. هنگام ترك خانه داروهایتان را با خود ببرید. حتی اگر احساس خوب شدن کردید و تنگی نفس و تورم نداشتید، باز هم بایستی داروهاي خود را منظم مصرف کنید. اطلاعات کلی مربوط به برخی داروهاي مهم بیمارا ن نارسایی قلبی در جدول زیر موجود است


نوبت بعدي مراجعه به پزشک:

نوبت بعدي مراجعه به پزشک توسط ایشان تعیین و معمولاً 2 هفته تا 1 ماه بعد از ترخیص خواهد بود که قبل از ترخیص برگه نوبت دهی توسط منشی به شما داده خواهد شد. قبل از ترك بیمارستان، از قسمت پذیرش حتماً نوبت بعدي گرفته شود.

در صورت بروز مشکلات یا موارد هشدار دهنده زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

*مشکل در خوابیدن به علت تنگی نفس، مثلا شب بطور ناگهانی به علت تنگی نفس بیدار مي شوید یا براي خوابیدن نیاز به بالش اضافی نسبت به قبل داشته باشید.ضربان قلب تند یا نامنظم و تپش قلب که مداوم بوده و سبب سرگیجه یا سبکی سر شود. اگر سرفه همراه با خلط کف آلود یا صورتی داشته باشید. کاهش یا افزایش وزن بیش از 900 گرم در روز یا 1.8 کیلو گرم در هفته و یا کاهش میزان ادرار روزانه. تورم در زانوها، پاها، دستها یا شکم. اندازه گیري وزن مهم است، هدف این است که تغییر در وزن را قبل از اینکه ایجاد تورم یا دیگر علائم کند، تشخیص دهیم. دراین صورت می توانیم زودتر مایع اضافی را از بدن خارج کنیم. *
به منظور اندازه گیري وزن، شما بایستی وزن خود را هرروز صبح، بعد از ادرار کردن و قبل ازصبحانه اندازه گیري کنید؛ در جایی ثبت کنید. میزان روزانه مایعات و میزان دفع مایعات(ادرار) را نيز ثبت کنید.


با آرزوي سلامتي براي شما عزیزان

آموزش ترخیص بیماران نارسايي قلب

شماره های تماس : ​​​​​​​ 4-32330931-017​​​​​​​
پست الکترونیکی : manager@ghalbeshafa.ir​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
شماره واتساپ : 09359529378

انتقادات و پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید .